Tip van een deskundige - Een betere samenwerking begint bij…

5 maanden geleden
151
0
0

Soms loopt de samenwerking in een team niet zoals je wilt. Dat is voor niemand prettig. Dan is het nodig om erover te praten en te kijken hoe je weer de positieve energie in het team krijgt. Een van de dingen die vaak voorkomen, is dat rollen en functies niet duidelijk zijn. Dan weet je niet wat de taken en bevoegdheden zijn van een collega met een bepaalde functie. Dan is het lastig om te bepalen waarop je iemand kan aanspreken. Weet je niet precies wat de taken van je collega’s zijn? Zorg dan eerst dat duidelijk is waarvoor ieder teamlid verantwoordelijk is. Doorloop bijvoorbeeld een paar werkprocessen tijdens een teamoverleg met elkaar, zoals het opstellen en wijzigen van zorgplannen, en bespreek per stap wie waar verantwoordelijk voor is. Als dat helder is, kan je als team goed in gesprek blijven over wat goed gaat en waar iemand in kan verbeteren. Om tot een betere samenwerking te komen, moet er eerst een duidelijk startpunt zijn om op voort te bouwen. Het helpt om te weten wat je kunt verwachten van ieder teamlid.

Bron: Linxx