3 tips om jezelf op de eerste plaats zetten
Bij RST Zorgverleners staat niet langer de cliënt, maar de zorgprofessional op de eerste plaats. Zonder zorgmedewerkers kan immers ook de cliënt niet worden geholpen. RST doet dit met het project De medewerker op 1. Deze gedachte staat centraal bij elk besluit dat de organisatie neemt. Het moet zorgen voor meer werkplezier en een duurzame inzetbaarheid. Dit nieuwe beleid werkt twee kanten op. Ook de medewerker zelf kan een plan maken om het werk te verbeteren. Hoe dan? Deze medewerkers van RST hebben daar goede ideeën over.
De helpende hand van Annette den Boer, medewerker huishoudelijke ondersteuning
Het werk in de huishoudelijke ondersteuning is volgens Annette den Boer heel erg solistisch, collega’s zien elkaar eigenlijk nooit. Zij is degene die nieuwe collega’s inwerkt en de eerste drie maanden hun aanspreekpunt is. Voor collega’s steekt zij graag een helpende hand uit. Recentelijk bijvoorbeeld toen iemand te maken kreeg met het overlijden van een gehandicapt kind bij een cliënt. Of voor de collega die advies vraagt over het bewaken van grenzen bij een cliënt. Voor het beantwoorden van vragen of gewoon even een luisterend oor bieden maakt Annette graag tijd vrij. Dat is voor haar heel gewoon, maar als je in de thuiszorg werkt en elkaar niet tegenkomt, is het wel iets om extra je best voor te doen.
Bekijk ook de tip (challenge) van Marijke boer en de tip van Cora van Liere.
Goed in gesprek doe je zo
In gesprek met leidinggevenden
Ontwikkeling
Samenwerken met collega’s
In gesprek met cliënten
6x zó blijf je fit en gezond op de werkvloer
Elke dag gezond aan het werk
Werkplezier
Wat betekent werk voor jou?
Werkplezier
Ik wil mezelf ontwikkelen op de werkvloer
Ontwikkeling
Ik wil werken met technologie
Omgaan met technologie
Ontwikkeling
Werkplezier