Wie een gesprek voert met een dementerende cliënt, zal met veel dingen rekening moeten houden. Hun hersenen kunnen informatie immers niet meer goed verwerken. Hierdoor wordt hun geheugen slechter en hebben zij moeite met concentratie, denken en taal. Het kan lastig zijn om te bedenken hoe je dit aanpakt.
De Praktische handreiking voor communicatie met mensen met dementie biedt uitkomst.
Enkele tips:
Heb je nog meer tips voor collega's die werken met cliënten met dementie? Deel ze hieronder!
Zelfredzaamheid van jouw cliënt vergroten
Omgaan met technologie
Omgaan met cliënten
Goed in gesprek!
In gesprek met leidinggevenden
Ontwikkeling
Samenwerken met collega’s
In gesprek met cliënten
Ongewenst gedrag. Hoe is dit te voorkomen?
In gesprek met cliënten
Omgaan met cliënten
Omgaan met probleemgedrag bij kwetsbare ouderen en chronisch zieken
Elke dag gezond aan het werk
Ontwikkeling
In gesprek met cliënten
Omgaan met cliënten
Wat zijn de mogelijkheden van digitale hulpmiddelen in de zorg?
Elke dag gezond aan het werk
Omgaan met technologie
Ontwikkeling
Werkplezier
In gesprek met cliënten
Omgaan met cliënten