Wat is een goed gesprek?

1 jaar geleden
676
0
0

Een gesprek voeren kunnen we allemaal. Toch? We doen het immers elke dag. Thuis, in de winkel of op het werk.

Een echt goed gesprek voeren is iets anders. Dit is ook nodig om goede, persoonlijke zorg te kunnen bieden. Om aan de behoeften van de cliënt te kunnen voldoen, moeten we beter leren luisteren en een gesprek voeren. Hiervoor heeft Waardigheid en Trots het werkboek ‘Goed in gesprek’ gemaakt. Het is bestemd voor medewerkers van verpleeghuizen.

Hierin komen onder meer deze onderwerpen aan bod:

  • De kenmerken van een goed gesprek
  • Gebruikmaken van LSD: luisteren-samenvatten-doorvragen
  • Vormen van non-verbale communicatie herkennen
  • Feedback en complimenten geven
  • Lastige gesprekken voeren.
  • Een gesprek met mantelzorgers hebben
  • Oefenen met praktijksimulaties

Meer weten? Kijk hier:

Werkboek 'Goed in gesprek'